Chili’s – lähes äijä

16.9.2014

Chili’s – lähes äijä

Chiliksellä Espoon Vanha-Mankkaalla olisi ruuan puolesta kaikki eväät kasvaa kunnon äijäpaikaksi, kun siellä myyjään Äijäburgeriakin. Mutta ampiaisia pelkäävät espoolaiset teinipojat romuttivat suuret odotukset.

Kun iskimme Chilikseen vähän ennen elokuun puoliväliä, helteet olivat kovimmillaan ja ampiaiset äkäisimmillään. Kurvasimme pihaan ”maha-Sitikalla” eli takavuosien Citroen XM-lotjalla. Olimme kuulleet, että Chiliksessä nälkä lähtee.

Odotukset olivat kovat Ja lähtihän se. Otimme päätoimittajan kanssa kummatkin erikseen mainostetun ”Äijäburgerin”: siihen kun on ahdettu tuhti 250gramman naudanjauhelihapihvi, tuplacheddaria, chili-ja valkosipulimajoneesia, pekonia, salaattia, sipulia ja jalapenoa. .Ja kun otimme sen ateriana, tuli mukana kunnon pläjäys ranskalaisia.

Nälkä lähti

Nälkä lähti. Jauhelihapihvi oli tiivis eikä mikään epämääräinen mössö. Ja suuri rakkauteni pekoni oli mukavan rapeaa. Ruoka oli kaikkiaan meikäläisen makuun riittävän suolaista, mutta ei niin rasvaista kuin olisi voinut odottaa.

Olen kyllä kuullut sellaistakin, että joidenkin mielestä voisi olla vähemmän tulista.

Annokset ovat kunnollisia. Päätoimittaja jätti pienen osan jopa syömättäkin, mutta meikäläinen söi kaiken: pienenä opetettiin, että lautaselle ei mitään ylimääräistä jätetä.

Ei Chili’stä nyt voi sentään varsinaisesti halvaksi sanoa, aterian lounasaikaan syö monessa paikassa buffetpöydästä halvemmallakin. Ateriana ranskalaisilla ja limulla otettu Äijäburger maksoi 12,90 €, pelkkänä burgerina sen olisi saanu 9,40 eurolla.

Mutta toisaalta nyt ei syöty mitään puolivalmiita pakasteita, vaan paikan päällä valmistettua ruokaa.

Chiliksestä saa firman kotisivujen mukaan jopa paikan päällä tehtyä makaronilaatikkoakin.

Ruoka oli lajissaan erinomaista. Siksi en kyllä ymmärrä, miksi ravintolan omistaja ei ole halunnut julkisia arvosteluja ravintolasta, vaan on päättänyt laittaa olemassa olevat arvostelut piiloon. Arvosteluita ei siis ole poistettu, vaan ne tulevat uudelleen näkyviin mikäli ravintolan omistaja päättää myöhemmin taas sallia arvostelut.

Uskoisin, että hyvää palautetta tulisi roppakaupalla. Ainakin Yelp.fi –sivustolla on kolme perusteellista ja pitkää positiivista kommenttia.

Ampiainen ei huitomalla lähde!

Itseäni ei häirinnyt muu kuin yhtä sisälle päässyttä ampiaista pikkulikkojen lailla pakoon säntäilevät lukiolaisikäiset espoolaispojat. Meillä Vantaalla samanikäiset ammattikoulupojat ymmärtävät, että kiukkuinen ampiainen ei säntäilemällä ja huitomalla paikalta poistu.

Oikeaoppisesti pitää jähmettyä paikalleen ja toivoa parasta suupielestä sähisemällä ”painu nyt amppari v…ttuun…”

Ilman noita toheloivia espoolaisnuorukaisia äijäpisteitä paikalle olisi voinut antaa neljäkin, nyt ne jäivät kolmeen.

Palvelu oli ystävällistä ja ainakin testi-iltapäivänä myös kohtuullisen nopea, ei kuitenkaan pikaruokapakkojen tasoa. Annosten odottelu kesti himpun liian kauan, mutta toisaalta nainen tiskin takana otti tilaukset vastaan varsin reippaasti.

Chili’s, Mankkaantie 6, Espoo
• Ruoan riittävyys: XXXX