Kaasujalka

Citroen Grand C4 Picasso – tilaa halvalla

Julkaissut:

|

22.3.2014

|

Kirjoitettu kategoriaan:

Citroen Grand C4 Picasso – tilaa halvalla

Vanha Grand C4 Picasso on uutta mallia kömpelömpi muodoiltaan, mutta omassa luokassaan yhä mukava ja iso tila-auto.

Edellisen polven 7-paikkainen Citroen C4 Picasso oli tuoannossa vuodet 2006-2013. Tilojensa puolesta 7-paikkainen Grand C4 Picasso oli luokkansa yläpäässä, mutta hinnaltaan silti selkeästi pahimpia kilpailijoita, Ford S-Maxia ja Volkswagen Sharania edullisempi.

Vuonna 2007 tavallisen 5-paikkaisen ja bensamoottorisen C4 Picasson sai uutena edullisimmillaan 27 000 eurolla, ja 7-paikkaisen Grand C4 Picassonkin 1.8-litraisella bensamoottorilla 28 690 eurolla.

Vanhan C4 Picasson erikoisuuksia on ratti, jonka keskiö pysyy rattia käännettäessä paikallaan.

Ford S-Maxista sai maksaa samaan aikaan edullisimmillaankin 35 000 euroa.

Edellisen polven C4 Picasson tyyppivikoja olivat mmm. moottorin ja voimansiirron öljyvuodot ja sähkölaite, suuri tuulilasi on myös altis kiveniskuille. Tyyppivikana oli myös epävakaa etuakselisto, jossa runsaasti vikoja: Poikittaiset tukivarret ja niiden puslat eli laakeriholkit kuluvat nopeasti (TÜV, GTÜ, Oikotie).

Tänä päivänä näitä Grand Picassoja saa käytettynä edullisesti ja tilaa tosiaan riittää. Se on tänäkin päivänä erittäin äänetön auto ajaa. Nykyään yrittäjänä vaihtoautoja myyvä Kimmo Reimari Max-Autosta myi aikaisemmassa työpaikassaan myös uusia Citroeneja.

– Grand C4 Picasson valtti on sen edullinen hinta. Ja eihän tämän päivän Citroen ole mitenkään huono auto. Vanha maine vain painaa niskassa. Sitikka on aina ollut hyvä ajaa, eikä se tänä päivänä edes ruostu. Ja tilaahan siinä on julmetusti: jos etsitään 15 000 – 20 000 eurolla käytettyä tila-autoa, niin eipä juuri Grand Picasson veroista ole. Suorastaan loistava valinta. Onhan se taloudellisuudeltaankin ihan toista luokkaa kuin jokin amerikkalainen Grand Voyager.

Hyvä talviauto

Valokuvaaja Matti Matikainen ajoi peräkkäin kaksi edellisen polven Grand C4 Picassoa.

– Ensimmäisessä oli todella paljon vikoja, mutta vaihdoin sen uuteen Grand Picassoon, kun muihin merkkeihin vaihdossa tarjottiin niin paljon

Takapäästä vanha Grand Picasso näyttää melkoiselta järkäleeltä.

vähemmän. Mutta jälkimmäinen oli selkeästi parempi, pikkuvikaa siinäkin oli jonkun verran, mutta ei katastrofaalisesti.

Paljon ajavan Matikaisen molemmat Grand Picassot olivat dieseleitä.

– Tilava ja hyvä auto ajaa. Ja ehdottomasti paras etuvetoinen talviauto, mitä minulla on koskaan ollut. Nyt ajan nelivetomaasturilla, kun työni takia sellainen on tarpeen. Mutta jos pitäisi valita talviautoksi etuvetoinen, niin C4 Picasso olisi kyllä hyvin vahvoilla.

 


Citroën Grand C4 Picasso 2.0i 16v Confort Vision

• Vuosimalli: 2008
• Mittarilukema: 98000 km
• Käyttövoima: bensiini
• Moottori: 1997 cm3
• Teho: 140 hv
• Vaihteisto: automaatti
• Yhdistetty kulutus: 8.0 l /100 km
• Co2: 190 g/km
• Huippunopeus: 195 km/h
• Kiihtyvyys: (0-100): 11.5 s
• Hinta 13 880 €
• Hinta uutena 2008: 29 900 €
• Myyjä: Delta Auto, Espoo Niittykumpu

 

Jaa tämä artikkeli

Muita saman merkkisiä koeajoja

Koeajo Volvo S60 T5 vm.2020 – Tehokas ”nykymuseo”
Koeajo käytetty Tesla Model 3 – Vantaan äijä Teslan ratissa
Koeajo käytetty Toyota Avensis – Luottoneuvojan parempi Toyota

Tietoa julkaisijasta

Mika

Kirjoita vastaus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *